2019. november 28., csütörtök

Hosszi kőtt "Ízőrzők" Gölle

Nagyon megtetszett ez a recept kihívás volt  számomra/eredeti recept 1,5 kg lisztből készült/ a csökkentett mennyiségből elkészíteni de talán sikerült mert nagyon finom lett😊
Hozzávalók 1 rúdhoz: tészta:30 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 2 evőkanál cukor, csipet só, 1 db tojás, fél evőkanál zsír, 1,5-2 dl langyos tej, töltelék:15 dkg darált mák 3 evőkanál cukor, fél csomag vaníliás cukor, tészta kenéséhez tojás, tepsi kenéséhez zsír.
🍂
Elkészítése: Kevés cukros langyos tejbe morzsoltam az élesztőt teáskanál lisztet kevertem bele hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a felfutott élesztővel együtt és bedagasztottam zsírt a végén dolgoztam bele . Letakarva hagytam kelni duplájára kb. 3/4 óra. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a tésztát  átgyúrtam cipónak formáltam és még 3/4 órát pihentettem letakarva. Mákot a kétféle cukorral összekevertem. A tésztát vékonyra kinyújtottam olvasztott zsírral megkentem és rászórtam a mákos tölteléket ezután szorosan feltekertem . Zsírozott tepsibe raktam ahol még 15' pihentettem közben előmelegítettem a sütőt 180 C fokra. A tészta tetejét felvert tojással lekentem oldalát olvasztott zsírral kentem le és  az előmelegített  sütőben 35' sütöttem.
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomat sütöttél ismét! Erre az epizódra nem emlékszem hogy láttam volna, de lehet hogy még várakozik a felvettek között 😃

Éva írta...

Katalin köszi. Ez a felvétel 2015-s pár nappal ezelőtt ismételték akkor figyeltem fel erre a receptre:)

Tante Mali írta...

Love love love. Thank you for the recipe and happy days!
Elisabeth

Éva írta...

Tante Mali köszönöm,váljon egészségedre!

teller-cake írta...

Szuper, elsőre azt hittem, hogy már bejgli készül nálad, hiszen lassan az következik. :-)