2020. február 1., szombat

Kókuszos muffin


Hozzávalók: 20 dkg liszt. 1 cs. sütőpor, 8 dkg kókuszreszelék, 12 dkg vaj, 1 evőkanál kókusz aroma, 18 dkg cukor, 2 db tojás, 1 dl tej. Kisült tészta tetejére 5 dkg étcsokoládé , kevés kókuszreszelék.
💢
Elkészítése: Liszthez tettem a sütőport és a kókuszreszeléket összevegyítettem. Másik edénybe a puha vajat kikevertem a cukorral és a tojással , ezután tettem hozzá a lisztes keveréket majd az aromát és a tejet végül összekevertem . Muffin formákba kanalaztam a masszát és előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem. Mikor kihűlt a tészta  olvasztott csokoládéval  lekentem a fele mennyiséget és kókuszreszelékkel  szórtam be.( 4 db süteményt külön díszítettem  ezeket majd kedves ismerősömnek  viszem!)
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták, és finomak is lehetnek, szeretjük mi is a kókuszos sütiket 😊

Ani írta...

Kókusz a tésztába is? Miért ne! Helyesek lettek.

Kincse írta...

Íme a kis torták, lehet hódítani vele. :)
Nem viccelek, én még nem kóstoltam muffint.

Tiffanylda írta...

Aranyember imádja a kókuszos dolgokat, közelgő szülinapjára megsütöm neki, köszi!:)

Éva írta...

Katalin köszi.
Ani igen van a tésztájába is, köszi.
Kincse nem tudod mit hagytál ki eddig?:-))
Tiffanylda ennek örülök remélem Ő is váljon egészségetekre!

Kincse írta...

Évácska, az úgy volt, hogy elég finnyás voltam édességek terén, nagyon krémesen és sok töltelékkel szerettem minden süteményt, és a muffin nem látszott annak, ezért sosem kívántam meg. Engem arra emlékeztetett, amikor régebben divatba jött a gyümölcstorta sütő, és egy vékony rétegű piskóta tortát lehetett vele sütni. Ezen a gyümölcstortán nem volt valami sok krém, és nem kedveltem meg.
Most már persze minden hiába, mert ugye az említett okok miatt csak a számat nyalogatom, amikor jóízűen eszi a család azt a finom gesztenyetortát tejszínhabosan, amit én készítettem. :)

Éva írta...

Kincse az biztos hogy a muffin nem valami krémes bár sokan tesznek a tetejére habos krémet. Az említett tejszínhabos gesztenyetortádat most én is lecserélném szívesen 2-3 darab muffinra 😊