2020. március 9., hétfő

Tárkonyos-tejfölös gomba spagettivel

Megmaradt  főtt tészta és hűtőben lefagyasztott  előzőleg abált gomba felhasználásából  "rittyentettem" ezt az ételt😊
Hozzávalók:  kb. 15 dkg gomba, 1 kisebb fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, kevés olaj, fűszerek:/ízlés szerinti mennyiségben/ só, őrölt bors, tárkony, petrezselyem, kevés csípős paprika, 1 tk. liszt, 2-3 ek. tejföl
🍄
Elkészítése:(mivel a gomba abált volt ezért az előkészítését nem írom) kevés olajat melegítettem erre tettem rá a megpucolt felkockázott vöröshagymát és fokhagymát hagytam dinsztelődni  majd hozzá öntöttem a már kissé kiolvadt gombát  fűszereket rászórtam és kb. 10' hagytam  párolódni .Ezután a lisztet elkevertem a tejföllel és  hozzákevertem a gombához  besűrítettem és  készre főztem. Az előzőleg kifőzött tésztát hozzákevertem és már tálalhattam is😋
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Kincse írta...

Milyen sok múlik, hogy beízesítjük egy kis tárkonnyal a szószokat, mint ahogy a levesnek is eléggé megadja a jellegzetességét. Még régebben az erdélyi barátnőm szoktatott rá erre a fűszerre, meg a lestyánra is.

Éva írta...

Kincse nálam is később jött a tárkony kedvelése gyerekként én ezt az ízt nem ismertem. Mióta egyik Ízőrzős műsor kapcsán elkészítettem egyik ételt azóta nagyon sokszor használtam és szeretem. Lestyánt viszont még nem használtam.

Gerdi írta...

Nagyon szeretjük a tejfölös gombát vagy húst, vegyesen is. Tárkonnyal viszont még nem fűszereztem. Pedig szeretjük. Érdekes, hogy mi nem használtuk régen a tárkonyt, én Magyarországon szoktam rá. Nagy kedvencek a vele ízesített levesek. Mindenképp ki fogom próbálni tejfölös csirke vagy gomba fűszereként is, köszönöm az ötletet! :-)

Katalin írta...

Nagyon ügyes voltál 😊 Finom lehetett!

Éva írta...

Gerdi nagyon finom megér egy próbát különösen ha szeretitek a tárkonyt, váljon egészségetekre!
Katalin köszi.