2020. április 27., hétfő

Kelt kakaóscsiga

A talált recept feléből készítettem és  kevés fahéjjal is felturbóztam😊
Hozzávalók 13 db-hoz: 25 dkg finomliszt, csipet só, 1,5 evőkanál cukor, 1 db tojás, 1,3 dl langyos tej, 1 dkg friss élesztő, 4 dkg olvasztott vaj, tészta tölteléke: kevés olvasztott vaj, kakaópor, őrölt fahéj és porcukor, kisült tészta locsolására : kb. 1 dl forralt tej és vaníliacukor.

Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem  1 tk cukrot belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a csipet sót, cukrot , tojást és a felfutott élesztőt  bedagasztottam a tésztát a maradék tejjel végén beledolgoztam a langyosított vajat is. Letakarva hagytam duplájára kelni a tésztát. Enyhén lisztes gyúrótáblán a tésztát  3-4 mm vastag téglalap formára nyújtottam amit olvasztott vajjal megkentem szitával rászórtam a kakaópor és fahéj keverékét majd szintén szitával a porcukrot . Feltekertem  szélesebb felétől kezdve majd 2 ujjnyi vastagra vagdaltam  és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még 30' pihentettem.  Előmelegített sütőben 180 C fokon 20 ' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből  felforrósított tej és vaníliacukor keverékével meglocsoltam a csigákat😋
Jó étvágyat!
forrás:innen

6 megjegyzés:

Okki írta...

A hétvégén mi is tekergettünk, mogyorós-csokis csiga volt nálunk. :D
Szép gusztusosak lettek a kakaós csigáid. :)

Vera írta...

Hú de guszták a csigáid..Jó régen készítettem..

Ani írta...

Ó, de guszta! Nagyon szeretem a fahéjas sütiket.

Éva írta...

Okki az is finom lehetett, köszi.
Vera köszi, akkor tekerjél most egy párat:)
Ani köszi, nálam is nyerő a fahéjas változat:)

Katalin írta...

Nagyon guszták, most reggelire is elfogadnék belőle egy-kettőt :-)

Éva írta...

Katalin köszi, még tudtam volna adni mert mélyhűtőbe raktároztam belőle:-))