2020. július 23., csütörtök

Mini kakaós csiga

Heti újságban találtam fele mennyiségből és egészen  kicsi kiegészítéssel elkészítettem amiből 21 db lett 😊
Hozzávalók: tészta: 25 dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő, 1 dl langyos tej, 1 ek  cukor, 3 dkg olvasztott vaj/margarin, csipet só, 1 db felvert tojásnak a fele, töltelék: 1,5 dkg olvasztott vaj/margarin, 3 ek cukor, 1,5 ek. kakaópor, 1 ek kókuszreszelék, fél mk. őrölt fahéj, tészta kenéséhez: tojássárgája.
🐌
Elkészítése: Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt  kevés cukorral és liszttel elkevertem hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt és a tészta  többi hozzávalóival bedagasztottam a tésztát amit letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ahol átgyúrtam a tésztát majd kinyújtottam négyszögletes formára amit olvasztott vaj/margarinnal megkentem és beszórtam  egyenletesen az előzőleg  összekevert töltelékkel .Szorosan feltekertem a tésztát  ezután ujjnyi darabokra feldaraboltam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még kb. 15' pihentettem  majd tojássárgájával lekentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem😋
Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Gerdi írta...

Finomat sütöttél pihenés közben! :-) Én ilyenkor, nyáron érek rá behozni a sok lemaradást, legalábbis részben.
További kellemes nyarat kívánok Neked!

Éva írta...

Gerdi köszi. Nálad azért másképpen van hiszen még dolgozol, én most kicsit lassítottam de azért már hiányzott. Köszönöm és hasonló jókat kívánok Nektek is!

Ani írta...

Ez biztos finom lett! Melyik újságból szoktál sütni?

Szera írta...

Ez nagyon jól hangzik. Kakaó, kókusz... Hétvégén kipróbálom. Köszönöm, hogy megosztottad! 😊

Éva írta...

Ani köszi valóban finom volt. Általában napi újságban is megnézem a recepteket és találtam már próbára alkalmasat azokban is , de ezt egyik hétvégi Blikk újságban találtam.
Szera örülök hogy tetszik, váljon egészségetekre!

Szera írta...

Köszönöm. 😊