2020. szeptember 1., kedd

Hamis barackdzsem almából /téli napokra

 Nagyon megtetszett és kíváncsivá tett Kati  mikor ezt a receptet közzétette . Lányom hozott  almát  így  fél adagból én is elkészítettem  ha már az idén sárgabarackot nem sikerült  😉


Hozzávalók: 2 kg alma, 40 dkg cukor, 3,3 dl natúr paradicsomlé, kevés na-benzoát.(ebből a mennyiségből 6 ilyen üveg lekvár lett)

🍎

Elkészítése:( Egészen kicsit változtattam  úgy írom le) Az almát megmostam magházát  kivágtam és az almát vékonyra felszeleteltem edénybe öntöttem 1 teáskanál citromlevet  és kb. 1 dl vizet öntöttem rá és addig főztem még pépessé vált az alma. Ezután turmixoltam  ráöntöttem a paradicsomlevet és a cukrot majd  visszatettem a tűzhelyre  és összefőztem  kb. még 20'-ig. Tiszta üvegekbe  pakoltam lezártam a tetejét és száraz dunsztba  hagytam másnapig.

📌Természetesen kíváncsi voltam az ízére megkóstoltam, most még  jobban érződik az alma íze de gondolom idővel összeérnek majd az ízek!😋

Téli napokra !

9 megjegyzés:

Katalin írta...

Én is láttam már Katinál is. Elég sok lett belőle, a színe is szép lett. Ismét egy különlegességgel gyarapadott a kamrád polca 😀.

aranyos fodorka írta...

Egy kisebb adag kipróbálásra nem árthat - habár azért kétlem, hogy az íze olyan lesz, mint a kajszi. A színe talán...De lehet, hogy sütéshez ez is jó.

Éva írta...

Katalin köszi.
aranyos fodorka az ízén inkább most még az alma dominál de idővel bármilyen is lesz remélem süteménybe felhasználhatom.

Ani írta...

Még ilyet! Soha nem hallottam még ilyesmit. Én is kiváncsi lettem. Talán egy kis adagot megpróbálok.

Éva írta...

Ani ilyet még én sem hallottam azért is tettem egy próbát. Sok sikert remélem ízlik majd, váljon egészségetekre!

Fáni írta...

Kíváncsi vagyok milyen lesz az íze később :) Gondolom megírod itt a blogon, amikor használod :)

Éva írta...

Fáni mindenképpen megírom hogy milyen volt felbontás után a lekvár, amire én is kíváncsi vagyok.

Tina írta...

Kedves Éva!
Eltelt 3 év... Lehet, nem is látod már a kérdésem.
Milyen volt később bontva és fogyasztva az almás-paradicsomos hamis baracklekvár íze?

Éva írta...

Tina valóban elég régen készítettem. Később jobban összeértek az ízek/sem az alma sem a paradicsom nem dominált annyira/ mind elfogyott süteménybe, főleg palacsintába. Köszönöm hogy megkerestél.