2020. november 25., szerda

Megmaradt ételek újra gondolva....

  mivel annyi év után sem tudom pontosan eltalálni hogy kettőnknek mennyi is az elég ?😀 Valami kis adag főtt ételünk mindig megmarad amit természetesen  hűtőben elteszek és a másnapi ebédünk biztosítva van. Olyan is  szokott lenni mikor a megmaradt ételt  kiegészítve egészen más jellege lesz másnap, ezekről már régebben írtam hogy mit hogy változtatok  meg. Most ismét   ilyen változtatást  szeretnék veletek megosztani aminek kezdő háziasszonyok talán  hasznát veszik. Csirkepörkölt/amit szárnyból készítettem/ ebből maradt  kis mennyiség amit  felhasználtam  a következő módon: kevés zsíron megdinszteltem kis fej vöröshagymát és feldarabolt vegyes zöldséget  megszórtam őrölt bors és piros paprika keverékével felöntöttem vízzel  sóztam és addig főztem még a zöldség puha lett . Ekkor beleöntöttem a megmaradt felmelegített pörköltet és mikor már forrt akkor beleszaggattam májgaluskát! A  finom leves mellé  tócsnit sütöttem !   De mivel a tócsni is  több lett mint amit egy ebédre megtudtunk volna enni ezért  műanyag dobozva téve a megmaradtakat mélyhűtőbe tettem a következő  felhasználásig! Amit nem is olyan sokára egy paradicsom leves után  felmelegítve  el is fogyasztottunk😋

Következő alkalommal  fokhagymás húst sütöttem/amit általában oldalasból készítek/ aminek a mennyiségét szintén nem tudom eltalálni hogy mi az elég? De sokszor ez nem is baj mert a megdermedt zsír nagyon finom kenyérre kenve. Mostani alkalommal mégis  pár darab húst kivettem zsírral együtt kicsontoztam  feldaraboltam. Külön készítettem kevés lecsót, egy nagyobb vöröshagyma, 1-1 db paprika és paradicsom volt amiből elkészítettem. 2 db krumplit megpucoltam és hasábra vágtam amit olajban kisütöttem.  Az ebédünk sült hús+ lecsó - sült krumplival. Mindhárom kis mennyiség de így összességében egy finom laktató étel volt.😋



2 megjegyzés:

leda írta...

Köszönöm a fantasztikus és kreatív ötleteket! Nagyon jól jönnek, mert nálunk is mindig van maradék. Vagy nincs, de akkor meg mindenki kevésnek érzi a mennyiséget. :) Úgyhogy inkább többet főzök. Így kis kreativitással máris friss étel van az asztalon.

Éva írta...

Kedves leda örülök ha úgy gondolod hogy hasznát tudod venni!