2021. május 27., csütörtök

Mákos búrkifli leveles tésztával

 


Hozzávalók: 25 dkg  mirelit leveles tészta, 8 dkg darált mák, 8 dkg porcukor, 1 db tojás.

🌺

Elkészítése:  A tésztát  szobahőmérsékleten hagytam felengedni. Kinyújtottam vékonyra a lapokat majd feldaraboltam   kb. 20x10 cm-s darabokra. A tojás fehérjét a porcukor felével felvertem a mákot a cukor másik felével összevegyítettem  ezután óvatosan összekevertem a felvert habbal . A tészta darabok közepére kanalaztam  a töltelékből majd lazán feltekertem a tésztát és középen kettévágtam megformáltam  úgy hogy a hajtás alul legyen. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam az elkészített darabokat majd  a tojássárgájával lekentem és előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem.😋

Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehetett! Én is sütöttem már hasonlót ilyen tésztából, nagyon finomak 😀.

Éva írta...

Köszi Katalin , szeretem ezt a leveles tésztát már olyan sokféle töltelékkel és módban elkészítettem de még soha nem csalódtam benne mert nagyon finom. Ami lényeges hogy kisebb mennyiségben is lehet készíteni:)