2021. január 22., péntek

Tortalap amit érdemes kipróbálni / tojás nélkül

 Legkisebbik unokám szülinapját szeretnénk hétvégén megtartani akinek most  a kedvenc süteménye   Jolánka  szelet /amit a szomszéd nénitől szokott kapni/annak a  tésztája  szalalkális  lapokból vagy sütőporos lapokból készül pudingos krémmel. Találtam  Csiperke  bejegyzésében egy hatlapos süteményt ahol sütőporral készül a tészta most én ezt készítettem el bár csak fele mennyiségből ( 18 cm átmérőjű tortának)  amiből  5 lapot sütöttem.  Mindenképpen megszeretném veletek ezt a receptet osztani mert nagyon jónak tartom. Szeretem először mindig kipróbálni amit jónak találok majd csak ezután  készítem különös alkalomra /mert néha azért nem mindig úgy sikerül ahogy az ember szeretné😉. Most mégis úgy alakult hogy ezt a tésztát is elsőre készítem  és nagyon szeretném ha ízlene a kis ünnepeltnek és az egész családnak természetesen. Még egy ünnepeltünk lesz a hétvégén az egyik lányom akinek még decemberben volt a szülinapja  az Ő tortájának pedig a krémjének lesz   a premierje remélem sikerülni fog az is!(Majd idővel azt is hozom!)


Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1/2 cs .sütőpor, 4 dkg lágy vaj/nálam margarin, 4 dkg porcukor, 1 dl tej.

💢🎂💢

Elkészítése: A hozzávalókat összegyúrtam  sima tésztának , öt felé osztottam és egyenként kerek lapokra kinyújtottam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam kettesével és előmelegített sütőben 200 C fokon 4-5'-ig sütöttem. Kisült lapok formáját utólag kicsit  korrigáltam (Legközelebb lehet hogy 6 lapot is tudok belőle nyújtani)

Sok sikert az elkészítéséhez !

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Egyszerűnek, olcsónak tűnik, feljegyeztem, előbb-utóbb ki fogom próbálni.

Katalin írta...

Sok boldogságot az ünnepelteknek, és sok finomságot kívánok az asztalra 😄!

Tiffanylda írta...

Nagyon remélem, hogy sikerült a találkozás! Isten éltesse mindkét ünnepeltet!!! A tortalapok guszták, köszi a receptjét, ki fogom próbálni, ha lejöttem az indonéz batikolásról...:))

Éva írta...

aranyos fodorka érdeme kipróbálnod mert nagyon finom, váljon egészségedre!
Katalin nagyon szépen köszönjük !
Tiffanylda nagyon szépen köszönöm a nevükben is . Három hónap után végre együtt volt a család és a torták sikeresek lettek ! A batikolást meghagyom neked:-))