2021. május 14., péntek

Kulcsos kalács "Ízőrzők" Gomba

 Nagyon megtetszett ez a kalács ,   amikor  számoltam hogy  milyen arányban csökkentsem a receptet mivel kettőnknek elég nagy adag lett volna férjuram mondta hogy elég lesz csak egy kalács😉


Hozzávalók: 23 dkg liszt/ mivel kevesebb finomlisztem volt itthon ezért  20 dkg finom és 3 dkg réteslisztet használtam/, 1,5 dkg friss élesztő, 1,5 dl tej, 5 dkg cukor, 3 dkg olvasztott margarin, 1 db tojás, csipet só.

 Kóstolás közben😊

Elkészítése: Kevés cukros  langyos tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért lisztet tálba összekevertem csipet sót  , felvert tojást, cukrot , felfutott élesztőt   hozzátettem és a tejjel bedagasztottam a tésztát közben az olvasztott margarint is beledagasztottam. Letakarva 1 órát pihentettem.  Ezután a tésztát átgyúrtam és feldaraboltam 4 kisebb és 1 nagyobb darabra.  A tészta darabokat egyenként rúdnak sodortam és egy tepsi hátlapjára pakoltam  kettőt keresztbe kettőt rá  hosszába a közepére.Ezután  a tészta rudakat  kettesével átcsavartam egymás alatt végeit hurokszerűen összecsíptem. A megmaradt nagyobb tészta darabból is rudat formáltam és körbetekertem  vele  a már megformált tésztát. Felvert tojással lekentem és még 20' pihentettem. Előmelegített sütőben  200 C fokon 20' sült😋 

📌 Segítség lesz mert nekem is az volt   itt megnézed a formázást !

Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép lett a kalácsod! Több Ízőrzők műsorban is sütöttek már kulcsos kalácsot, amit mindig megcsodáltam, ahogy ide-oda tekerték, fonták a rúdakat. Nagyon ügyesen csináltad meg, gratulálok hozzá 😊!

Verus írta...

Nagyon csini lett a kalácsod!🙂

Éva írta...

Katalin köszi, ahányszor láttam a műsorban mindig késztetést éreztem hogy kipróbáljam. Jó hogy felfedeztem ezt a videót mert itt azért jobban és többször megtudtam nézni:) Nagyon finom lett és az egy kalácsot is több napig ettük, mert ugye a férjuram frissen megkóstolja mondja hogy finom de többször már nem kéri ezért marad rám :)
Verus köszönöm.

Okki írta...

Szép lett a kalács! :) Tetszik a formázása, elmentem, és hamarosan sort kerítek rá és elkészítem.

Éva írta...

Köszönöm Okki, sok sikert váljon egészségetekre!