2021. szeptember 2., csütörtök

Csíktészta "Ízőrzők" Nézsa

Szeretem a házilag készített tésztákat bár ritkán  szoktam gyúrni mert ugye mennyivel egyszerűbb csak a zacskóból kivett tésztát kifőzni ? Most mégis  úgy gondoltam ezt elkészítem  mert számomra ismeretlen  volt  az elnevezése és  guszta volt  a habart lecsóval  tálalva !  Most  karalábés tészta lesz   de  legközelebb  habart lecsót teszek  mellé😊


Hozzávalók: 20 dkg liszt, 1 db felvert tojás, csipet só és annyi víz amitől nem túl lágy de nem is kemény tésztát tudunk gyúrni.

🌻

Elkészítése: Hozzávalókat összegyúrtam és nem túl vékonyra nyújtottam ezután kb. 4 cm széles csíkokat vágtam a tésztából  megliszteztem a darabokat egymásra pakoltam és felvágtam a képen látott  nem túl vékony de nem is széles darabokra. Gyúrótáblán hagytam szikkadni majd forrásban lévő vízben kifőztem.

Házilag készített mindig  finomabb!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Épp tegnap néztem én is ezt a részt, de régebben már láttam, kétszer biztos 😊.
Finom lehetett, hisz a házi tészták nagyon jók. Ezt az elnevezést mi sem szoktuk használni, de hasonlót Anyukám is szokott csinálni régen, és van hogy én is.

Éva írta...

Katalin már többször láttam én is ezt a műsort de csak most szántam rá magamat hogy elkészítsem. Karalábés tésztának csináltam finom volt bár kicsit azért tovább kell főzni mint a vékonyabb tésztát. Szegény nagyimra emlékeztetett ez a tészta akinek a leves tésztája is hasonló szélesre volt vágva de nagyon finom volt úgy is:)

leda írta...

Nahát, Nézsa! A közelben nőttem fel. :) Engem a habart lecsó érdekelne. Miben más, mint a sima? Szívesen kipróbálnám, még mindig finom a paradicsom és a paprika is.

aranyos fodorka írta...

Elgondolkodom néha, hogy az életemből ez meg az miért maradt el a múló évek során ? Lusta lettem ? Kényelmes ? Megvan nekem a tésztacsináló gépem, és hej, de sokszor készítettem vele tésztát... És most már évek óta nem...Egyszerűbb megvenni a boltban. Pedig a nyugdíjas ráérne...Csoda tudja miért van ez így ?
https://aranyosfodorka.blogspot.com/2019/03/hazi-teszta.html

Éva írta...

leda a habart lecsót még én sem készítettem el de ahogy láttam a műsorban hasonló mint egy sima lecsó csak a végén egy lisztes tejfölös tejes habarást kevertek bele és úgy tálalják ezzel a tésztával.Sok sikert az elkészítéséhez és váljon egészségedre közben kicsit nosztalgiázhatsz is :)
aranyos fodorka szerintem a változást a korunk is okozza talán kicsit kényelmesebbek vagy inkább fáradékonyabbak vagyunk. Régen nekem is volt olyan gépem de sajnos tönkrement pedig szerettem . Ritkán szoktam én is gyúrni néha lebbencs tésztát csinálok.