2022. február 23., szerda

Sajtos tejfölös csiga

Jó pár évvel ezelőtt készítettem  ehhez hasonlót,  most  szolidabb változata  lett  elkészítve😉

Hozzávalók: tészta: 25 dkg liszt ( 15 dkg finom+ 5 dkg rétes +5 dkg teljes kiőrlésű),1 dkg friss élesztő, 1 tojássárgája, 3 dkg olvasztott margarin, 3 evőkanál tejföl, csipet só, kevés tej, töltelék:  3-4 evőkanál tejföl, csipet oregano és őrölt bors, 1 gerezd foghagyma ,  10-15 dkg  reszelt sajt /ebből  kevés  a csigák tetejére.

🌷

Elkészítése: Kevés cukros langyos tejbe morzsoltam az élesztőt lisztet szórtam hozzá és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt és a többi hozzávalókat  és bedagasztottam a tésztát amit letakarva hagytam duplájára kelni.  Töltelékhez  a fokhagymát megtisztítás  után lereszeltem és összekevertem a tejföllel és a fűszerekkel .  Megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam  megkentem a fokhagymás tejföllel és rászórtam a reszelt sajtot egyenletesen majd a tésztát feltekertem mint a bejglit és  feldaraboltam  2 cm vastagra  amiket sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam. A tészták tetejét megszórtam reszelt sajttal addig pihentek még előmelegítettem a sütőt  180 C fokra  majd  betettem a sütőbe a tepsit és  25'-g sült. 😋  (Ebből a menyiségből 12 db lett ) 1-1 darab  vacsorára   teával finom volt, jutott kóstoló szomszédba is  a többit mélyhűtőbe raktam későbbre  ! 

                                                                 Jó étvágyat kívánok!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták, szívesen megkóstolnám én is vacsorára 😊.

Fáni írta...

Ehhez hasonlót én is szoktam csinálni, nagyon szeretjük, kipróbálom ezt a változatot is. Köszönöm

Éva írta...

Katalin köszi, szívesen megkínáltalak volna még a frissből de nem szóltál időben :-))
Fáni örülök hogy ismered, régebben tettem bele sonkát is de most ezzel is finom volt!

Okki írta...

Mostanában túlsúlyban sós péksütemények készülnek nálunk. Adtál egy ötletet a hétvégére. :)

Éva írta...

Okki sok sikert váljon egészségetekre!

aranyos fodorka írta...

Jól néz ki, ezt a receptet én nem ismertem, s mivel mostanában inkább édes keksz-félét sütöttem, ideje lenne egy ilyen kipróbálásának is.

Éva írta...

aranyos fodorka megér egy próbát, sok sikert és váljon egészségedre!