2023. október 19., csütörtök

Garibaldi keksz

Napokban láttam  teller-cake  kekszét ami  megtetszett  és mivel most a kekszes dobozom is üres gyors próbasütés következett😊 Nem sok minden szükséges az elkészítéséhez  ill.  azzal  készítettem ami éppen van.


Hozzávalók: 11 dkg porcukor, 11 dkg margarin, 1 db tojás/aminek a sárgája a tésztába  fehérjével kenni/, 20 dkg liszt, fél citrom reszelt héja,  kevés mazsola, fél mokkáskanál mézes fűszerkeverék, kevés kristálycukor a szórásra.

🍂

Elkészítése: A felsorolt hozzávalókból sima tésztát gyúrtam / mazsolát apróra vagdalva  tettem bele/ . Fél órára hűtőbe pakoltam. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán 2-3 mm vastagra nyújtottam majd derelyevágóval felkockáztam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Előmelegített sütőben 180 C fokon 10' sütöttem ekkor kivettem a sütőből és a tojásfehérjével  / amit előzőleg  villával felvertem /   kentem meg a kekszek tetejét majd kristálycukorral  beszórtam és vissza tettem még 5'-re sülni.😋 

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek a kekszeid, Zsuzsánál is láttam már. Finomak lehetnek, most tele lesz a dobozod, lesz miből csemegézni. 😊

Gizi írta...

Látom Neked is megtetszett ez a kekszrecept, és már meg is sütötted. Én is beterveztem, de a sütésig még nem jutottam el. A teával nagyon finom uzsonna lehet.

aranyos fodorka írta...

Nekem mindig van kekszem tartalékban, mert ha rákívánok valami édesre, csak előkapok 1-2 szeletet, rákanalazok kis lekvárt és kész a „desszert”.
30dkg liszt, 20dkg vaj, 1 tojás sárgája, 10dkg porcukor, fél citrom reszelt héja, 1 tojás a kenéshez. Kész.

Éva írta...

Katalin köszi finom volt, nem sokáig van dobozban mert elosztogatom unokáimnak !
Gizi kíváncsi voltam hogy milyen , finom volt .
aranyos fodorka nálam általában ha édeségre vágyom a palacsinta előnyt élvez, de a keksz is finom tud lenni. Jó ez a recepted finom lehet.