2023. december 1., péntek

Túrós-baracklekváros isler

Régi blogjátékra készítettem el ezt a süteményt ami egy menü desszertje volt. Gondoltam külön is  megérdemel egy bejegyzést 😊


Hozzávalók tésztához: 30 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 20 dkg margarin, 1 db tojás, töltelék: 25 dkg túró, 10 dkg  tejföl, 5 dkg porcukor, 1 cs. vaníliás cukor, 2 ek. búzadara,   sárgabaracklekvár, máz: 10 dkg étcsokoládé 2 ek olaj.

🍂

Elkészítése:  Lisztet a porcukorral összevegyítettem majd a margarinnal összemorzsoltam végül a tojást hozzátéve   sima tésztának gyúrtam. Fóliába tettem és   20'-re hűtőbe pakoltam. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán  vékonyra nyújtottam kb. 3 mm. és egy nagyobb  kerek formával /bögrével kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és előmelegített sütőben 180 C fokon 15' sütöttem. A már kihűlt korongok egyik oldalát  előzőleg  gőz fölött megolvasztott  csokoládéval bekentem  és   hagytam hűlni . Tölteléket  a lekvár  kivételével összekevertem. A tészta darabok nem csokis oldalát megkentem lekvárral  tölteléket kanalaztam rá és egy másik sütemény darabot  is előbb lekvárral kentem meg majd ráborítottam a töltelékre.😋 

Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

Katalin írta...

De finom lehetett! Valóban jó régen sütötted, most megérdemelne egy újabb sütést is 😊.

Gizi írta...

Nagyon finom lehet, még soha nem hallottam erről az isler receptről. Elmentem, és kipróbálom majd.

teller-cake írta...

Milyen remek ötlet ez, köszönet a tippért! :-)

Éva írta...

Katalin köszi, ünnepekre a megszokott süteményeket készítem most!
Gizi köszönöm!
teller-cake köszi szívesen, máskor is !

Ani írta...

Azt hittem első látásra, hogy habos isler, de túrós. Így még finomabb lehetett.

Éva írta...

Ani nagyon finom volt ez a változata , habos islert régóta szeretnék készíteni de valahogy mindig elmarad.