2023. november 27., hétfő

Tízperces kuglóf bögrésen

Az elmúlt héten Vera oldalán láttam és megtetszett  a kuglóf  recept leírását pedig  itt   találtam meg ! 



Hozzávalók: / 2,5 dl bögre a mérce /  4 db tojás, 1  bögre  cukor , 1 cs.  vaníliás cukor, fél bögre olaj, fél bögre tej, másfél bögre liszt, két teáskanál sütőpor, csipet só, 2 evőkanál kakaópor .


🍂

Elkészítése: A tojást   szétválasztottam , fehérjét kemény habnak felvertem. Sárgájához tettem a kétféle cukrot kikevertem ezután tettem hozzá az olajat, tejet  sütőporral elkevert lisztet és csomómentesre kevertem. Óvatosan belekevertem a tojáshabot  is két részletbe. Margarinnal kikent kuglóf formába öntöttem a massza 2/3 -át  és a maradék masszába kevertem a kakaóport és még 1  evőkanál cukrot  simára kevertem és ráöntöttem a világos masszára. Villával kicsit  kevertem rajta  ezután előmelegített sütőben 180 C fokon 50' sütöttem. Hagytam hűlni majd formából kivettem és porcukorral  szórtam be😋

Karácsonyra szeretném majd ismét megsütni de akkor csokival  leöntöm és  cukor-gyöngyöt szórok majd rá🌲

Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép lett a kuglófod, a belseje is szép lazának tűnik, nagyon finom lehetett.
Karácsonyra csokival leöntve biztos még ünnepélyesebb és finomabb lesz.

Vera írta...

Hogy ízlett?én vettem egy szilikonsütőt, nagyon érdekes formát ad....de a rácsra még külön kellett tenni egy rácsot, tegnap újra megsütöttem, bőven tettem bele vágott diót és mazsolát... Nálunk ez nagyon fogy, igaz a többi süti is...Szép a tiéd is...Nálunk nem lehet szórni porcukrot, mert mindenki lefúja, leveri...
Biztos nagyon fincsi lesz csokisan

Éva írta...

Köszönöm Kati nagyon finom mint egy kalács!
Vera örülök hogy megsütöttem nagyon finom. Nekem ez a forma egy régi nehéz fém de szeretem. Az elmúlt héten sütöttem és mivel a gyerekek nem jöttek a hétvégén gondoltam hogy a kóstolás után mélyhűtőbe teszem. Tegnap este kivettem és ma reggel két szeletet levágva vajjal megkenve volt a reggelim. Nagyon finom olyan mint egy kalács! Pár napig van édességem. A dió és mazsola jó ötlet majd legközelebb.

aranyos fodorka írta...

A mélyhűtő az egyszemélyes háztartások őrangyala. Mindent rá lehet bízni és adott pillanatban elővarázsolni belőle...Nagyon nehéz kis adagokat sütni, van, amiből nem is lehet. Jó ötlet volt, hogy betetted a fagyasztóba.

Éva írta...

aranyos fodorka az biztos hogy őrangyal, meglehet menteni későbbre amit magunk nem tudunk elfogyasztani.

Gizi írta...

Gyönyörű kuglóf, csokoládéval leöntve pedig igazi ünnepi finomság lesz. Az anyu sütött ilyen tésztát, csak olaj helyett vajat adott hozzá, és tepsiben sütötte. Nagyon szerettem.

Éva írta...

Nagyon szépen köszönöm Gizi ! Nagyon jó a tésztája és valóban tepsiben sütve is finom lehet!