2024. február 26., hétfő

Mákos aranygaluska

Szeretem az aranygaluskát leginkább dióval, de mivel  most elég drága  elkészítettem mákkal!


Hozzávalók  /18 cm  tortaformához/: 25 dkg liszt , 1 dkg friss élesztő, 1 tojássárgája, 1,5 dl langyos tej, 3 dkg olvasztott margarin, 2 evőkanál porcukor, csipet só, forma  kenéséhez: zsír , tészta kenéséhez :kb. 3 dkg olvasztott margarin, töltelék: 10 dkg darált mák + 4 evőkanál cukor.


Elkészítése: Kevés cukros langyos tejbe morzsoltam az  élesztőt   hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a hozzávalókat  a felfutott élesztővel együtt és bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a  tésztát ujjnyi vastagra nyújtottam  és kis pogácsa szaggatóval szaggattam  ki . A formát zsírral kikentem ebbe pakoltam egy sor tésztát amit olvasztott margarinnal megkentem és beszórtam cukros mákkal, erre még egy sor tészta került amit ismét kentem és szórtam cukros mákkal végül a megmaradt darab tésztákat középre körbe pakoltam amit lekentem és rászórtam a  megmaradt tölteléket.  Még a sütőt előmelegítettem addig kelt a tészta ezután  sütőbe tettem és 180 C fokon 30' sütöttem. Hagytam hűlni ezután vettem le a formáról a karimát. Nagyon finom mákkal is !

Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Igazi különlegesség! Mákkal is nagyon finom lehetett 😋.

Éva írta...

Köszi Kati finom volt, de azért dióval az igazi !

Ani írta...

Én is készítettem már mákkal, akkor nem aranygaluska, hanem ezüst. :)Bizony drága a dió. Ma ki kellett vágni az udvarunkon a nyírfát, mert kiszáradt. A favágó elmondta, hogy nem győzi kivágni a diófákat, mert befeketedik a dió burka.

Gizi írta...

Nagyon guszta, váljék egészségedre! Mákkal még nem készítettem, de jó ötletet adtál, kifogom próbálni.Köszönöm!

Éva írta...

Ani látod én erre nem is gondoltam hogy a neve is más! Finom volt de ahogy már írtam is azért a dióval egészen más. Sajnos hogy mindig van ok arra hogy dráguljanak az alapanyagok.
Gizi köszönöm , csak a kis tányéron lévőt kóstoltam meg a többit tettem mélyhűtőbe hogy a gyerekek is kapjanak belőle. Sok sikert a sütéshez és váljon egészségetekre!

aranyos fodorka írta...

A mákos variációt én se ismertem, de nem lehet az rossz....és bizony, a dió már-már megfizethetetlen. Én is csak karácsonykor veszek, mert az az ünnep elképzelhetetlen grillázsos ostya nélkül, márpedig ahhoz kell a dió. De az ma már "karácsonyi ajándék" kategória nálunk.

Éva írta...

aranyos fodorka a grillázsos ostyádra az elmúlt évben sem volt szerencsém elkészíteni mert kevés volt a dióm akkor is, pedig nagyon szeretném !