2024. március 3., vasárnap

Mézes-mustáros öntet házilag

Az itt talált recept alapján  készítettem  a konyhám készletei alapján azt írom le!


Hozzávalók: 2 evőkanál mustár, 2 evőkanál citromlé, 1 gerezd fokhagyma reszelve, 1 csipet őrölt fekete bors, 2 evőkanál olívaolaj, 2 evőkanál méz, negyed teáskanál só.

🍯

Elkészítése:  A hozzávalókat  kisebb edénybe tettem  és addig  kevertem  még sima állagú lett a szósz !

Előnye ennek a szósznak hogy akár előre elkészíthetjük és hűtőben  tároljuk felhasználásig !

Miért ne készítenénk el házilag  ha azt  megtehetjük  !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom pikáns lehet ez az öntet. Használtad már valamihez?

Éva írta...

Katalin köszi, csirkemell falatok sütéséhez!

aranyos fodorka írta...

Nahát, ilyent én még nem hallottam....nem is tudtam, mire való, de látom: salátára.Érdekes....szinte naponta veszem észre, hogy mennyire régimódian táplálkozom, nem eszem/ismerem az új dolgokat.

Gizi írta...

Nagyon finom öntet, én is így készítem, csak a fokhagymát hagyom ki, mert azt nem bírja a gyomrom. Ha van magos mustár akkor azzal még finomabb. Én pl. a csemegeuborkát vagy a paradicsomot szoktam felkarikázni és ezzel az öntettel nyakon önteni. Nagyon finom mindegyik. Olíva olaj helyett pedig étolajjal is készülhet.

Éva írta...

aranyos fodorka salátára még én sem használtam pedig jó lehet arra is. Most én sülthúst készítettem vele.
Gizi finom szeretem a mézes-mustáros ízt, fokhagymával én is óvatosan bánok. Nagyon finom lehet zöldséggel is. Nekem egy kapros uborka receptem van amit gyakran készítek szeretik a felnőtt családtagjaim is !