2024. április 16., kedd

Boci muffin

Hasonló muffint már sütöttem de mint általában szokott lenni két egyformára sikeredett   sütés nem szokott lenni, legalábbis nálam nem😊. Ez sokszor attól is függ hogy mi van éppen  itthon a konyhámban vagy esetleg milyen kedvem van, bár sütni-főzni szeretek és   általában kedvvel kezdek neki.  


Hozzávalók 12 darabhoz:  tészta: 9 dkg liszt, 7,5 dkg cukor, 2 db tojás, 1/2 dl olaj, 1/2 dl tej, 1 teáskanál sütőpor, 2 evőkanál kakaó,  töltelék: 12,5 dkg tehéntúró, 3 evőkanál cukor, 1,5 evőkanál búzadara, 1 teáskanál vaníliás cukor,  1 db tojásnak a fele, citrom reszelt héja.

🌺

Elkészítése: Először a töltelékkel kezdtem  a túrót villával összetörtem és a többi hozzávalóval  kikevertem.  A  tésztához a tojássárgáját  összekevertem a cukorral  majd hozzátettem a tejet és az olajat simára kevertem ezután tettem hozzá  liszt -kakaó-sütőpor keverékét . Végül a tojás fehérjét felvertem és ezt is hozzákevertem. . A muffin formákba evőkanállal  tettem  a masszából  másfél evőkanál jutott mindegyikbe. Végül a túrós keverékből teáskanállal tettem  különböző helyekre ebből  három adag jutott mindegyik muffin tetejére. Előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem😋

Jó étvágyat kívánok !

5 megjegyzés:

Okki írta...

A hétvégén nálunk is boci süti volt, nagy kedvenc. :)
Muffin formában talán még praktikusabb, szépek lettek.

Katalin írta...

Guszták lettek, most szívesen beleharapnék az egyikbe 😋. Majd lehet hogy kipróbálom, csak túrót kell beszereznem hozzá.
Izánál is hasonló süti van épp most, és nekem is van egy hasonló receptem, búvártúrós névvel 😊, úgyhogy ezeket a muffinokat nekem is kell majd próbálnom.

Gizi írta...

Nagyon finom muffint sütöttél, váljék egészségedre. Boci szeletet már sütöttem többször, de eszembe nem jutott hogy muffin formába süssem. Köszönöm az ötletet.

aranyos fodorka írta...

Nem ismertem ezt a sütit, de jónak ígérkezik. recept elmentve.

Éva írta...

Okki köszönöm! Finomak ezek a kicsit túrós sütemények !
Katalin köszi, sok sikert a sütögetéshez !
Gizi köszönöm, ez a muffin nekem is egyszerűbb !
aranyos fodorka köszi, sok sikert váljon egészségedre!