2024. április 19., péntek

Paprikás krumpli hosszú lével, vajas galuskával "Ízőrzők" Galgahévíz

Régebbi műsorból választottam ezt az egyszerű ételt  kis adagból készítettem azt írom le:


 Hozzávalók: 3 db közepes nagyságú krumpli,  egy kisebb vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, kis darab szalonna, fűszerek: só, őrölt bors, pirospaprika, csípőspaprika, köménymag,  galuskához: fél teáskanál puha vaj, 1 db felvert tojásnak a fele ,   csipet só és annyi rétesliszt amivel  összekeverjük a tésztát.
🌺
Elkészítése: Megpucoltam a krumplit  feldaraboltam, hagymát  apróra vágtam a fokhagymával együtt. A szalonnát  apró kockákra vágtam  és megsütöttem rátettem a hagymát és fokhagymát   dinszteltem majd fűszereztem/ ez ízlés szerinti mennyiség szerint/, ezután ráöntöttem a krumplit felöntöttem annyi vízzel hogy jól ellepje . Mikor már kezdett puhulni a krumpli akkor készítettem el a galuskát: puha vajat a tojással kikevertem sót tettem hozzá és annyi réteslisztet   mint egy nokedli készítésnél szokás. Teáskanállal  szaggattam bele a tésztát a  krumpliba  és együtt hagytam készre főni😋
Jó étvágyat kívánok !

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehetett, sokszor a legegyszerűbb ételek a legjobbak!

aranyos fodorka írta...

Csak pár karika kolbász hiányzik - szerintem - belőle...De azért biztos így is finom volt.

Gizi írta...

Nagyon finom lehetett a paprikás krumpli a galuskával. Nálunk is nagy kedvenc, de galuskát még soha nem főztem bele, ki kell hogy próbáljam.

Éva írta...

Katalin köszi ! Nálunk a krumplis tészta is nokedlivel készül. Ez a galuska azért kicsit más volt de finom laktató!
aranyos fodorka ez ízlés dolga én szívesebben megeszem kolbász nélkül. Régen lecsókolbásszal készítettem a paprikás krumplit de minden megváltozott közben még az én étvágyam is 😊
Gizi köszi finom volt, megér egy próbát sok sikert és váljon egészségetekre!

teller-cake írta...

Nagy kedvenc nálunk is, korosztálytól függetlenül. :-D

Éva írta...

teller-cake finom és laktató !

Ani írta...

A paprikás krumpli hosszú lével az igazi. Anyósom s nokedlivel csinálta.

Éva írta...

Ani nálunk is a család nokedlivel szerette ami nekünk krumplis tésztaként volt. A lányaimnak a mai napig ha kérdezem:" mit főzzek? krumplis tésztát!" Mert azt mondják amit ők főznek az nem olyan.