2013. szeptember 19., csütörtök

Tirpák tarhonya "Ízőrzők" Nyíregyháza

                                                                                   
Hozzávalók: 5-5 dkg. füstölt szalonna-kolbász, 1 db vöröshagyma, , 1-1 db sárgarépa fehérrépa, 1/2 karalábé, paradicsom,tarhonya, fűszerek: só, pirospaprika, őrölt bors, csípős paprika.
😉
Elkészítése: 1 ek. zsírba tettem  a szalonnát kockára vágva  a  kolbászt karikára vágva kevés sülés után tettem hozzá  a felkockázott vöröshagymát és a  felkarikázott zöldségeket így dinszteltem .Ezután  ráöntöttem a tarhonyát és együtt pirítottam  az egészet  mikor jó színe volt  a tarhonyának  akkor felöntöttem vízzel beleszórtam a fűszereket/mennyiség ízlés szerint/ a fűszerekkel együtt tettem bele a földarabolt paradicsomot  és  készre főztem !😋
Jó étvágyat!

12 megjegyzés:

Csigabige írta...

Húh, de jól néz ki :) Savanyú ubival szívesen megenném :)

Nea írta...

Vicces neve van. Finom egytálétel, pont az évszakhoz való.

Adrienn írta...

Jaj de jól néz ki, és húúú de megkívántam :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szeretem, csak az a baj hogy csak én eszem a család nem rajong érte , ezért ritkán készítek:))
De kár hogy nem a szomszédban laksz átmennék egy tányérkára:))

Timi írta...

Nagyon finom lehet! :o) Listára kerül...:o))))

Kati írta...

Nagyon guszta így ez a tarhonya. A tirpákokról annak idején az egyetemen tanultunk, ha jól emlékszem a magyarországra települt szlovákok egy megkülönböztetett csoportja.

Seffer Lilla írta...

Jó ötlet, Párom imádná!

Elisabeth írta...

Nagyon finom igy ez a tarhonya...kolbász, és szalonnával. Egy jó ki szelet ropogós kenyér, savanyu paprika, és uborka...jajj, de szivesen felfalnám az egész adagot!

HajniZoli írta...

Szalonna, kolbász van benne, biztosan szeretnék nálunk is. Jól néz ki!

Málna konyhája írta...

jól hangzik, ki fogom próbálni...
gazdagabb, mint a pásztortarhonya

Hankka írta...

Nyíregyházi vagyok, de a tarhonyának ezt a készítési módját nem ismertem eddig! :) Jó kis egytálétel, kenyérrel, savanyúsággal tökéletes fogás! :)

Éva írta...

Csigabige köszi, finom is lenne vele!
Nea köszi!
Adrienn akkor nincs más hátra készítsd el, egészségetekre!
Jámborné Budai Mónika vagyok így én is pár étellel hogy szeretem de csak én így ritkán főzöm. Nem is volna rossz ha közelebb laknánk gondolom megkínáltál volna a sok finom sütiddel is!:-))
Timi örülök hogy tetszik!
Kati köszi. Jól emlékszel !
Lilla Seffer egyszer kedvezzél a párodnak ezzel az étellel!
Elisabeth kenyeret én nem ettem most hozzá, de nagyon jó ahogy írtad savanyúval.Szívesen megkínáltalak volna, ha tudtam volna hogy kérsz:-))
HajniZoli köszi!
Málna konyhája örülök hogy tetszik, egészségetekre!
Hankka gondolom bizonyos népcsoport ismeri ezt a receptet és általában ebben a műsorban idős nénikék szoktam főzni. Örülök hogy tetszik!