2019. február 6., szerda

Forgácsfánk (csöröge)

Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1 dkg élesztő, csipet só, kávéskanál porcukor, 2 tojássárgája, kb. fél dl tejföl, olaj a sütéshez
🌸
Elkészítése: Tejfölbe tettem a porcukrot és belemorzsoltam az élesztőt.Kimért liszthez szórtam a sót tejfölös élesztőt és a tojássárgáját  összegyúrtam a tésztát.(Mivel ezt a receptet egy igen régi szakácskönyvből választottam és   úgy volt írva hogy nem túl lágy legyen a tészta, mégis szükséges volt  kevés langyos vízre amivel megfelelő állagúra tudtam gyúrni) Letakarva  fél órát pihentettem ezután nyújtottam és derelyevágóval felszabdaltam közepére két vágást csináltam amin a tészta egyik csücskét áthúztam majd forró olajban megsütöttem. Még forró volt mikor vaníliás porcukorral szórtam be😋
Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

A legnagyobb túrós bélesem még megvan. Cserélünk egy fánkra? :)

Éva írta...

Évi ok nyitom az ablakot:-))

Katalin írta...

Én is szívesen elfogadnék belőle :-)

teller-cake írta...

Nagyon szeretem, de még sosem készítettem... itt lenne az ideje? 🙂

Éva írta...

Katalin ennek örülök legközelebb jó? Köszi!
teller-cake szerintem is itt az ideje:)Köszi!

aranyos fodorka írta...

Vasárnapra előjegyeztem. Tavaly ettem/csináltam utoljára. Jó hogy bedobtad az ötletet.

Ani írta...

Most sütöttem először, de 3-4 mm vastagságot ír a recept. Nem lett jó ropogós. Te milyenre nyújtottad?

Gerdi írta...

Az elmúlt hét végén sütöttem, de látván a csőrögédet, enném újra! :-)

Éva írta...

aranyos fodorka váljon egészségedre!
Ani aránylag vékonyra de mivel ebben élesztő van nem ropogós de mi ezt jobban szeretjük!
Gerdi köszi, amikor szemezgetek a blogodon hasonló érzéseim vannak nekem is :-))