2019. február 9., szombat

Tejes zsemle egyszerűen/tojás nélkül


Hozzávalók:2 dkg élesztő, 1 mk cukor, 2 dl tej, 5 dl liszt, 1 mk só, 2,5 dkg olvasztott vaj/margarin, szórásra szezámmag
😊
Elkészítése:Kevés tejet félretettem tészta kenéséhez. Kb. 1/2 dl langyos tejbe tettem a cukrot és az élesztőt . Kimért liszthez öntöttem a felfutott élesztőt , sót és a maradék tejjel bedagasztottam a tésztát közben a margarint is beledolgoztam. Letakarva hagytam 1 órát pihenni. Enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam a megkelt tésztát  majd 6 részre vettem és gombócokat formáltam  amiket sütőpapírral bélelt  tepsibe raktam  egymástól kicsit távolabb és letakarva 15' ismét pihentettem. Tetejüket tejjel átkentem szezámaggal megszórtam és előmelegített sütőben 200 C fokon 25 ' sütöttem😋
Forrás: innen 
Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek!

Éva írta...

Katalin köszi!

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon szépek lettek szerintem is. Mindig keresgélek jó pékáru receptet, ezt is kipróbálom majd.