2019. szeptember 1., vasárnap

Mágnás diós pite

Egyik műsorban láttam ezt a süteményt de végül Gerdi változatát készítettem el kicsit kevesebb cukorral. Hasonló egy régebbi receptemhez  talán csak az elnevezés más az "Rácz lepény"😊 mindkét változat nagyon finom !!
Hozzávalók tésztához: 30 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 15 dkg sertészsír, 4 evőkanál cukor, 1 db tojás, 1 citrom leve és reszelt héja, tölteléknek:sárgabaracklekvár , + 4 db tojás,  csipet só, 5 evőkanál  cukor, 15 dkg darált dió, 1 cs vaníliacukor.
🌻
Elkészítése:Tésztához a lisztet a zsírral összemorzsoltam majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam. Töltelékhez a tojássárgáját a kétféle cukorral kikevertem majd hozzákevertem a darált diót és óvatosan apránként adagolva a tojásfehérje kemény habját tettem. A tésztát kinyújtottam amit sütőpapírral bélelt tepsibe tettem villával megszurkáltam és lekentem lekvárral erre kanalaztam rá a diós habot  egyenletesen. Előmelegített sütőbe  200 C fokon 10'  majd  180 C fokra csökkentve a hőt  még 20' sütöttem.
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Ez egy nagyon finom süti, egy-kétszer én is sütöttem már :-) Guszta lett!

Éva írta...

Katalin ezzel az elnevezéssel most sütöttem először, de nem utoljára. Rácz lepény hasonló ehhez kicsit mégis más. Először Ízőrzőkben láttam ezzel az elnevezéssel de ott 7 db tojással készítették kicsit soknak tartottam, ezért is döntöttem a Gerdi változatánál és nagyon finom lett.

Tiffanylda írta...

Első olvasatra kicsit a női szeszélyre hajaz, csak ebben dió is van. Bocs, lehet, hogy rosszul gondolom, mindenesetre fincsi lehet, mentem!;)

Éva írta...

Tiffanylda igen jól gondolod . Nagyon finom váljon egészségetekre!