2019. november 22., péntek

Karácsonyi pöfeteg🎄

Csokoládés pöfeteg  amit sokszor elkészítettem már  most karácsonyi ízesítést/mézeskalács fűszerkeverék/ adtam neki 😊

Hozzávalók:  5 dkg vaj, 10 dkg cukor, 10 dkg étcsokoládé, 1 mk. mézeskalács fűszerkeverék, 12,5 dkg liszt, 1 tk sütőpor. 1 db tojás, 1/2 cs. vanília cukor, 1 ek. tej, porcukor a forgatáshoz.
🎄
Elkészítése: Vajat a cukorral és a tojással kikevertem  gőz fölött megolvasztottam a csokoládét hagytam kicsit hűlni majd  hozzákevertem a tojásos masszához. A liszthez tettem a sütőport vanília cukrot  és a fűszerkeveréket összevegyítettem és  a kikevert masszával összegyúrtam.  Hűvös helyen 3 órát pihentettem ezután kisebb  darab tészta darabokat téptem és diónyi golyókat formáltam belőle amiket porcukorba forgattam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam egymástól távolabb. Előmelegített sütőben 180 C fokon 12' sütöttem.
Jó  étvágyat!

3 megjegyzés:

teller-cake írta...

De rég sütöttem ilyet, nekem a citromos változat a kedvencem. :-)

Katalin írta...

Nagyon tetszik, finom lehet a mézeskalács fűszerekkel. Valamikor kipróbálom, még karácsony előtt 🎄

Éva írta...

teller-cake citromosat is sütöttem már az is finom.
Katalin remélem ízlik majd a családnak, váljon egészségetekre!