2020. március 13., péntek

Gesztenyés süti / sütés nélkül

Ez a recept ismét szomszédasszonyomtól származik😊, a hozzávalók mennyiségét most is feleztem azt írom le:)

Hozzávalók: gesztenyés alaphoz: 1 cs gesztenyemassza, 12,5 dkg darált háztartási keksz, 7,5 dkg margarin, (a recept írt  porcukrot én kihagytam elég édes volt így is), rumaroma, vaníliás krémhez: 1.5 cs. vaníliapuding, 4 dl tej, 12,5 dkg margarin, 12,5 dkg porcukor, továbbá: kb. 10-12 db babapiskóta, 1,5 dl felvert tejszín.( Ebből a mennyiségből  15 db  ilyen kockát tudtam vágni)
🌷
Elkészítése: Az alaphoz a hozzávalókat összegyúrtam és egy négyszögletes műanyag doboz aljára alufóliát tettem amit darált keksszel beszórtam és ebbe nyomogattam bele  a masszát. Pudingot a tejjel elkevertem feltettem a tűzhelyre és sűrűsödésig főztem majd levettem és hagytam hűlni. Porcukrot a margarinnal kikevertem majd a kihűlt pudinggal összekevertem. Gesztenyés alapra kanalaztam a pudingos krém felét erre pakoltam egymás mellé a tejes kávéba mártogatott babapiskótát  és rásimítottam a krém másik felét. Felvert tejszínhabbal borítottam be a krémet ezután villával mintáztam és végül fahéjas kakaóporral szitáltam le és hűtőbe pakoltam😋 
Jó étvágyat!

12 megjegyzés:

Fáni írta...

Én lassan odajutok, azokat a sütiket szeretem, amelyiket nem kell sütni. Ez is egy ilyen, hamar meg van, kis mennyiségben is el lehet készíteni, köszönöm :)

Lívia írta...

Nagyon finom lehetett és jól is néz ki. A gesztenyepürét szeretjük, így biztos, hogy ezt is szeretnénk, annál is inkább, mert sütés nélkül készíthető. Nem tűnik macerásnak a készítése.

Kincse írta...

Nem cserélném fel a finom piskóta alapot keksz masszára, bár sokan kedvelik. Úgyhogy nem kényeztetem el a fiúkat itthon ilyesmivel. :)

teller-cake írta...

Nagyon ínycsiklandozóan néz ki az a kocka! :-)

Katalin írta...

Nagyon guszta! Jó is, akinek ilyen szomszédasszonya van :-)

Éva írta...

Fáni én is azért szeretem ezeket az édességeket, köszi.
Lívia köszi, ahogy írtad hamar elkészül és finom.
Kincse ennek az alapja inkább mondható gesztenyésnek, de mindenki maga tudja mit szeret.
teller-cake köszi.
Katalin köszi, valóban oda-vissza hordjuk egymásnak előbb a sütiket vagy éppen amit készítünk majd a recepteket!

Tiffanylda írta...

Jól hangzik és egyszerű a sütés nélkül készült nasi, biztos finom is. Én nem szeretem a kekszes alapokat, kivétel a sportszelet, azt az unokák nagyon kedvelik. Minden mást inkább megsütök.

Éva írta...

Tiffanylda rendszeresség nálam sincs, de mivel ebből lehet kevesebbet is készíteni gesztenyét szeretjük így kettőnknek elég is:)

Gerdi írta...

De kívánatos szelet! :-) El is képzeltem, milyen finom lehet. Épp sütés nélküli valamit tervezek készíteni holnapra, de gesztenye az véletlenül sincs itthon. Akkor marad a kókusztekercs, de egyszer erre is sort kerítek!

Éva írta...

Gerdi köszi, a kókusztekercs is finom !

Tiffanylda írta...

Értelek Éva! Tudod, nekem mindig "nagyban " kell gondolkodni, kettőnkre nem is tudom, hogy sütnék!?:) A te mértékeidet többszörözöm. :) DE MOST, hogy koronás a világ és csak magunk leszünk egy ideig, talán kipróbálom a kétszemélyes receptjeidet!:)

Éva írta...

Tiffanylda sok sikert és váljon egészségetekre!