2020. március 11., szerda

Házi kávés szirup, juharszirup helyett

Régebbi receptes újság nézegetése közben találtam egy  receptre amihez juharszirup kell. Mivel nekem ilyen nincs azt viszont tudom hogy drága ezért rákerestem hogy mivel lehet helyettesíteni.  Többféle megoldást találtam de megakadt a szemem ezen a házilag elkészíthető változaton. Nem szükséges hozzá sok alapanyag gondoltam teszek egy próbát😊 természetesen kisebb mennyiségből biztos ami biztos alapon:)
Hozzávalók: méz, kávé, barna cukor, csipet só, vanília kivonat , mandula kivonat/ezt már csak én tettem hozzá/

Elkészítése: 1 púpozott evőkanál barna cukrot karamellizáltam, levettem a tűzhelyről és kb. fél dl gyenge kávét  öntöttem hozzá csipet sót, 1 tk. vanília kivonatot és  1 csepp mandula kivonatot. Kis befőttes üvegbe tettem a  1 dl mézet és hozzá öntöttem  az előzőleg összeállított keveréket közben kevertem  és kóstolgattam hogy milyen?😋
📌 (Ahol találtam ezt a receptet ott mandula kivonatot nem tettek  bele de megjegyezte " már háromszor készítették el és nagyon ízlik nekik bár  egy kis dió íz hiányzik" gondoltam a mandula  íz sem  rontja el!) 


9 megjegyzés:

Kincse írta...

És milyennek találtad az ízét, hasonlít a juharsziruphoz?
Soha nem hallottam még ilyen másolatról, bár nem is izgatott a juharszirup használata.
Azt olvastam, élettani szempontból nem jobb a méznél, tehát mondhatni egyenértékűnek.
Az biztos, hogy a mézet sokféleképpen ízesítik itthon is. Egyszer kaptam német mézet, ami különleges elkészítéssel valami nagyon finom krémes állagú illatos méz volt.
Mivel a cukorfogyasztást is hanyagolom, ezért a méz az édesítőszerem, majd gyártok ilyen különlegességet, mint írtál, köszi! :)

teller-cake írta...

Nagyszerű változat, köszönjük, hogy közkinccsé tetted a tapasztalatokat vele. :-)

Éva írta...

Kincse megmondom őszintén én még a juharszirupot nem kóstoltam, nekem ez ízlik kellemes az aromája. Egy keksz receptbe készítettem rövidesen elkészítem majd a kekszet is. Amit olvasgattam a juharszirupról annyiban más mint a méz hogy kevesebb a kalória tartalma.
teller-cake örülök hogy így gondolod:)

Szera írta...

Ez jól hangzik. 😉 Köszönöm, hogy megosztottad. Milyen kekszbe használod fel?

Éva írta...

Szera köszi, gyömbéres kekszhez készítettem:)

Tiffanylda írta...

Biztos hasonló, mint az eredeti, de SZERINTEM egyik sem ér annyit, hogy időt pazaroljunk rá. Én használtam már juharszirupot, de nem vezettem be, nagyon drága és annyival nem jobb és szerintem nem is egészségesebb, mint a méz. Maradok az utóbbinál. Remélem, nem bántottalak meg, nagyon is "díjazom" a kísérleteidet, Éva, ez csak egy vélemény!:)

Éva írta...

Tiffanylda most tettem egy próbát kekszhez volt írva juharszirup ezért próbáltam ki de lehet ha sikerül a keksz, legközelebb csak mézet teszek én is bele.Nem tartott sokáig a próba elkészítése:-))

Tiffanylda írta...

Jó, hogy ilyen kreatív és bevállalós vagy, Éva!;) Én egyre kevésbé... valószínű korral jár.

Éva írta...

Tiffanylda szeretek kipróbálni olyan dolgokat ami házilag is elkészíthető és mivel már a kekszet is elkészítettem mondhatom megérte mert nagyon finom lett!