2020. július 9., csütörtök

Sajtos-kefires lángos

Receptújságban találtam ahol "sajtos-joghurtos lángos" volt a neve, de mivel nálam a hűtőben kefir volt ezért készült ezzel ami nagyon finom lett😋
Hozzávalók 4 darabhoz: tészta:25 dkg finomliszt, 1 teáskanál só, fél mokkáskanál szódabikarbóna, 1 dkg friss élesztő, 1 dl kefir, 0,8 dl langyos víz, töltelék: kb. 8 dkg reszelt sajt,  kisült lángosra : tejföl és reszelt sajt, olaj a sütéshez.
🌸
Elkészítése: Edénybe tettem a kimért lisztet  sóval és a szódabikarbónával összevegyítettem majd belemorzsoltam az élesztőt  hozzá öntöttem a kefirt és a langyos vizet az egészet  először fakanállal kevertem jól össze majd kézzel kicsit összegyúrtam ekkor kevés lisztet még tettem hozzá. Letakarva hagytam duplájára kelni ez nálam kb. 3/4 óra volt. Ekkor egy nagyobb tálcát olajjal lekentem erre borítottam ki a tésztát amit olajos kézzel négy darabra vettem. Egyesével kézzel ellapogattam majd a tészta közepébe halmoztam kevés  reszelt sajtot  ezután a tészta alsó részét fentre hajtottam majd a jobb oldali részét balra/ becsomagoltam/  .Mikor elkészültem az egésszel 10'-ig pihentettem . Felmelegítettem az olajat és a tésztát kézzel húzogattam lángos formára és a forró olajba tettem amit először fedővel majd megfordítva a lángost fedő nélkül készre sütöttem.
Jó étvágyat kívánok !

5 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Ez nagyon finom lehet. Ezer éve nem ettem lángost. :)

Katalin írta...

Nagyon finom, laktató lehetett a sok sajttal 😋. Nagyon guszta!

Éva írta...

Évi köszi finom volt.Akkor gyorsan pótoljad:)
Katalin finom volt és valóban laktató 1-1 db elég volt kettőnknek egyszerre másik kettő ment a mélyhűtőbe, köszi.

Okki írta...

Ez nagyon finom lehet, most meg is kívántam.☺

Éva írta...

Okki finom, ne gyötörd magadat sokáig süssél magatoknak és váljon egészségetekre!