2020. július 10., péntek

Vajas keksz

Előre  "dolgoztam"  mikor elkészítettem ezt a kekszet gondolva a hétvégére mikorra meleget jósolnak  és akkor  sütés nélküli édességet  szeretnék  készíteni😊

Hozzávalók: 20 dkg finomliszt, 5 dkg cukor, 10 dkg vaj, csipet só, fél teáskanál sütőpor,  1 mk vanília kivonat, 1 tojássárgájának a fele, 1 evőkanál tejföl 3 evőkanál tejjel elkeverve.
🍪
Elkészítése: A hozzávalókból sima tésztát gyúrtam amit letakarva hűtőbe tettem 1 órát pihenni. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán  2-3 mm vastagra nyújtottam derelyevágóval feldaraboltam és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam ahol villával megszurkáltam . Előmelegített sütőben  200 C fokon 15' sütöttem😋/ ebből a mennyiségből 25 db  lett/
Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon ügyes voltál és finomat is sütöttél 😃
Kellemes hétvégét, az egész családodnak!🌴

Okki írta...

Szeretem a vajas kekszet, az egyik legfinomabb.😊
Milyen jó, hogy házilag készítetted a sütés nélküli édesség egyik fő hozzávalóját. Biztos még ez is hozzájárult hogy még finomabb legyen.😊

Éva írta...

Katalin köszi.
Okki köszi, nagyon jó lett magában is finom mert azért kóstoltunk belőle de a krémmel is nagyon jó!