2020. szeptember 29., kedd

Kakaós-kókuszos kalács

 

Hozzávalók 1 kalácshoz: tészta:25 dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő, 3,5 dkg olvasztott margarin, 1,5 evőkanál cukor, 1,5 dl langyos tej, 1 felvert tojásnak a fele, csipet só, töltelék: 4 dkg margarin, 2 evőkanál cukor, 1 evőkanál kókuszreszelék, 1 csapott evőkanál kakaópor, tészta tetejére: a tojás  másik fele, cukor a szórásra.

🌻

Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem  1 tk. cukrot, elmorzsolt élesztőt és kevés lisztet  elkevertem és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalókat a már felfutott élesztővel együtt és a tejjel bedagasztottam a tésztát/ nem szükséges az egész tej mennyisége/. Letakarva hagytam duplájára kelni a tésztát.  Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam és szögletes formára  nyújtottam  megkentem az előzőleg kikevert töltelékkel majd feltekertem mint a bejglit. A rúd   egyik végétől kb. 2 cm-től  középen végig vágtam a tésztát és a két részt egymásba fontam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még 15' pihentettem majd a megmaradt tojással lekentem és cukorral beszórtam a tetejét. Előmelegített sütőbe 180 C fokon 25' sütöttem. Mikor kihűlt csak akkor vágtam belőle😋

Jó étvágyat!

forrás:innen

5 megjegyzés:

Vera írta...

ÓÓÓ megint a legfinomabb kalács...kalács mindenhogyan elkészítve finom...csak ne hizlalna...

Éva írta...

Vera kis adagot süssél és csináld úgy mint én a felét átvittem a szomszédba hogy kóstolják meg ők is, ízlett nekik is!

Katalin írta...

Nagyon szép lett a kalácsod és finom is, ahogy nézem 😋. Csokis kókuszos töltelékkel csakis finom lehet. Én is csak ilyen kisebb kelt tésztákat, kalácsokat szoktam sütni, 25-30 dkg lisztből, nehogy ránk száradjon. Mert igazán csak frissen szeretem ezeket 😁.

Andulka írta...

Szokás szerint guszta lett ez is! Éva szeretnék a szomszédod lenni, vagy legalábbis szeretnék egy ilyen szomszédot, aki ilyen finomságokkal lep meg! :-)

Éva írta...

Katalin köszi, nekünk ez a mennyiség pont elég mert frissen a legjobb bár én ha marad másnap is megeszem de férjuramra akkor már nem számíthatók:)
Andulka köszi. Nagyon kedves szomszédaink vannak közülük az egyikkel úgy vagyunk ha én sütök viszek, viszont rá is számíthatok hogy meglátogat mikor a kis kertjükből jönnek haza/mikor mi terem abból jut nekünk is/ és ha süt akkor hoz nekünk is kóstolót:)