2021. július 17., szombat

Túrós-lekváros leveles tésztával

Szeretem ezt a fajta mirelit tésztát gyorsan elkészíthető bármilyen formában és töltelékkel😊


Hozzávalók: 25 dkg leveles tészta,  töltelékhez: 12,5 dkg tehéntúró,  kevés mazsola, 2 evőkanál porcukor, 1 db tojás, citrom reszelt héja,   + 1 tojás a tészta kenéséhez

🌺

Elkészítése: Szoba hőmérsékleten mikor  már kiengedett a tészta  akkor feldaraboltam kisebb  négyszögekre. Egyenként ezeknek a daraboknak a széleitől számítva kb. fél cm-re mind a négy oldalt körbevágtam/ úgy hogy ez a vékony darab egybe legyen. A tölteléket a szokásos módon összekevertem és az egybe maradt tészta közepébe tettem a töltelékből a tetejére egy kis kanál lekvárt pakoltam és a levágott rész négy csücskét középre tettem. Mikor elkészültem az egésszel sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam felvert tojással megkentem és előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem.😋 Tetejét porcukorral szórtam be.

Jó étvágyat kívánok!

8 megjegyzés:

teller-cake írta...

Szépséges lett, jól formáztad. :-)

Katalin írta...

Nagyon szép mutatósak lettek a sütijeid! És a töltelékkel nagyon fincsik lehettek ! 😊

Éva írta...

teller-cake köszönöm.

Éva írta...

Katalin köszönöm, finom volt!

Ani írta...

Nagyon mutatósak!

Éva írta...

Köszönöm Ani!

Okki írta...

Nagyon szépek lettek! :)
Olyan rég készülök én is hasonlóképpen formázni, de valahogy sehogy sem jön el az ideje, mindig csak halogatom, pedig milyen szép mutatósak.

Éva írta...

Okki köszi, egyszer biztos elkészíted ahogy ismerlek szereted a különleges formákat:-))