2021. szeptember 6., hétfő

Krumplis pogácsa

Pogácsa  is  a kedvenc kategória amit  szeretek tesztelni  ha kicsit is másnak tűnik mint amit eddig sütöttem. Ezt a receptet is egy hétvégi újságban találtam  különlegessége hogy a tésztájába nem kell tojás fél adagból készítettem amiből 15 db lett😊 és nagyon finom!


Hozzávalók 15 darabhoz: 25 dkg liszt, 10 dkg főtt  krumpli/ez nálam egy nagyobb darab volt/, 6 dkg sertészsír, 1,5 dkg friss élesztő, 1/2 dl langyos tej, 1 mk. cukor, 1 tk. só,  tészta kenéséhez 1 db tojás.

🌻

Elkészítése: Krumplit megpucoltam feldaraboltam és puhára főztem majd  összetörtem. Langyos tejbe tettem a cukrot az élesztővel és hagytam felfutni. Kimért lisztet az áttört krumplival összemorzsoltam majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam a tésztát  letakarva meleg helyen 1 órát pihentettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán  a megkelt tésztát kicsit átgyúrtam  és kb. 1,5 cm vastagra nyújtottam ezután késsel a tetejét bevagdostam és kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam letakartam törlőkendővel és még 30' pihentetés következett. Előmelegítettem a sütőt   a lejárt idő után a pogácsákat felvert tojással lekentem és a sütőbe tettem ahol 180 C fokon 30' sütöttem !

Jó étvágyat kívánok!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek, magasak, és szép fényes a tetejük
Biztos nagyon finomak is, mert olyan pogácsa amiben zsír és krumpli is, az nagyon jó, jót tesz neki, nem szárad ki.

Gerdi írta...

A krumpli jót tesz a tésztaféléknek, szeretem, csak ritkán kerül rá sor ily módon, mert hosszasabb rákészülést igényel. Szépek a pogácsáid, s afelől kétségem sincs, hogy finomak is!

Éva írta...

Katalin köszi nagyon finom volt ez is mint a többi amit eddig sütöttem.Azért legközelebb is ha látok egy számomra vonzó receptet biztos teszek érte egy próbát:)
Gerdi nálam is nyerő a krumplis recept, már magát a krumplit is nagyon szeretem. Köszi finom volt:)

aranyos fodorka írta...

Recept elmentve ! Tényleg jól néz ki és nyilván finom is lett.

Éva írta...

aranyos fodorka örülök hogy tetszik, sok sikert váljon egészségedre!

Ani írta...

Nagyon szép pogácsákat sütöttél.

Éva írta...

Köszönöm Ani !