2022. május 10., kedd

Krumplis puffancs "Ízőrzők" Tard

Előző napról maradt ebédünk kiegészítőjeként készítettem  ezt a finomságot ami kinézetre hasonló mint a fánk de mégis más😊  Kevés hozzávalóból elkészíthető  a műsorban tejfölös salátához készítették de nálunk  lekvár került mellé😉 


Hozzávalók amiből 16 db lett: 15 dkg krumpli, 15 dkg liszt, 1 felvert tojásnak a fele, 1 dkg friss élesztő, csipet só, 1 dl tej,   1 kk. cukor, olaj a sütéshez

🌸

Elkészítése: Krumplit megpucoltam feldaraboltam  és enyhén sós vízben puhára főztem, leszűrtem és krumplinyomón áttörtem hagytam hűlni. Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt teáskanál lisztet  tettem  hozzá és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt  az áttört krumplit ,  tojást és a maradék tejjel bedagasztottam a tésztát . Letakarva hagytam  kelni a tésztát  ez nálam 50' volt. Ekkor enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam kézzel ellapogattam a tésztát és egy közepes nagyságú /4 cm/pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Forró olajban mindkét oldalát  megsütöttem/ sülés közben az edényt nem takartam le/ Papírtörlőre  szedtem ki , tálalásnál porcukorral szórtam be és lekvárt kanalaztunk mellé😋 

Jó étvágyat kívánok!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek, én is inkább lekvárt ettem volna hozzá 😊. Finom ebédetek volt 😋!

Ani írta...

Jó kis krumplifánk. Lekvárral az igazi!

Fáni írta...

Kedves Éva, próbáltam az email címedre írni, nem sikerült. Kérlek írjál nekem a greva52@gmail.com címre, szeretnék kérdezni Tőled néhány dolgot. Köszönöm szépen.

Éva írta...

Katalin köszi:)
Ani ezzel egyetértek :)
Fáni már elküldve:)