2022. augusztus 30., kedd

Túrós rétes ismét...

ami most a  töltelékét illetően  kicsit más de ízre nagyon finom👌  Kis adag  túró volt mélyhűtőben eltéve amit kiegészítettem  2 db  kisebb krumplival .


Hozzávalók: 2 db  réteslap, töltelék: 12,5 dkg túró, 1 tk. vanília cukor, 2 evőkanál cukor, kevés mazsola, 1 db tojás, citrom reszelt héja, 2 db kisebb  főtt áttört krumpli, tészta kenéséhez: kevés olaj és olvasztott margarin.

                                                                                 🌻

Elkészítése: Krumplit megpucoltam feldaraboltam és puhára főztem majd áttörtem és hagytam hűlni. Túrót összetörtem  kétféle cukorral,  mazsolával, citrom reszelt héjával és a tojás sárgájával  valamint a már kihűlt krumplival jól összekevertem. Tojás fehérjét felvertem és úgy kevertem a masszába. Az egyik  réteslapot  megkentem az olvasztott margarin és olaj keverékével  rátettem a másik lapot ezt is kicsit átkentem és a  tészta középső részére csíkban végig   kanalaztam a tölteléket. Ezután először az alsó  tészta részét majd a felsőt hajtottam a töltelékre  sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  és  lekentem az olajos keverékkel.  Előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem.  Hagytam hűlni csak ezután vágtam fel és porcukorral szórtam be😋 Májgaluska leves után  finom második fogás volt😊

                                                              Jó étvágyat kívánok !



4 megjegyzés:

Gerdi írta...

Mert túrós rétesből sosem elég! :-) Nagyon jól néz ki, bírnám szeretni!

Katalin írta...

Nagyon tetszetős rétest sütöttél, finom lehetett. Én is szaropítottam már a túrót krumlival, én egyáltalán nem érzem ki a krumpli ízét rajta, finom. 😊

aranyos fodorka írta...

Lehet, hogy már írtam, kérdeztem, próbáltatok sós túrós rétest enni ? Mióta egyszer megkóstoltam én másképp nem eszem....

Éva írta...

Gerdi köszi mi is nagyon szeretjük.
Katalin köszi, nekem van egy csak krumplival készült hamis túrós ami valóban hasonlít a túróval készülthöz. Szerintem legközelebb is szaporítom krumplival mert nagyon finom volt.
aranyos fodorka biztos nagyon finom sósan is , valójában nem szoktam nagyon édesíteni. Egyszer kipróbálom majd azért azt a változatot is köszi.