2022. szeptember 3., szombat

Fahéjas kalács

Nagyon megtetszett  Limara különleges kalácsa  , bár én csak a formázását  igyekeztem lemásolni a töltelék választásom a kedvenc fahéj lett. Természetesen  én csak fele mennyiségből készítettem  azt írom le😊

Mikor kivettem a sütőből...


Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 1 evőkanál cukor, 1 db tojás felverve/ kis mennyiséget félretettem a kenéshez belőle/, fél teáskanál só, 1,5 dl langyos tej, 3 dkg olvasztott margarin, töltelék: őrölt fahéj, barna cukor, olvasztott margarin.

itt már rácson kihűlt és kóstolás előtt


Elkészítése: Élesztőt kevés cukros tejbe morzsoltam hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót az élesztővel együtt  és a maradék tejjel bedagasztottam a tésztát végén dolgoztam hozzá az olvasztott margarint. Letakarva 50' pihenés következett. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a megkelt tésztát kinyújtottam téglalapformára megkentem az olvasztott margarinnal és  beszórtam az összekevert fahéj és cukor keverékkel. Hosszabbik oldaláról indulva feltekertem a tésztát aminek mindkét végéből 3-4 cm széles darabot/ rózsa  vágtam le. A megmaradt rudat magam elé fordítottam és a  felső részétől kb. 2 cm egybehagytam majd középen végig vágtam és a két részt  szétvettem aminek a  felső részébe tettem az egyik rózsát. Ezután tekertem a két fél rész tésztát kétszer és végül a másik darab tésztát a végébe illesztettem. Sütőpapírral bélelt  keskenyebb formába  tettem óvatosan és még 20' kelesztettem addig a sütőt előmelegítettem 180 C fokra. A félretett tojással lekentem a tésztát és  az előmelegített sütőben 40' sütöttem.😋( A fent belinkelt oldalon részletes illusztrációt láthattok!)

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép lett a kalácsod, érdekes, különleges lett a formázása. És a fahéjas töltelékkel csuda fonom lehetett 😋.

Éva írta...

Köszi Katalin nagyon finom volt!

Gerdi írta...

Nagyon szép lett a kalácsod! Már a látványa is kóstolásra buzdít...

teller-cake írta...

Óh, de gyönyörűséges lett Éva, le az összes kalappal! :-)