2020. március 17., kedd

Gyömbéres keksz


Hozzávalók: 5 dkg vaj, 15 dkg cukor, 0,5 dl juharszirup/ennek házi változata, 1 db tojás, 27,5 dkg finomliszt, 1 cs sütőpor, 1 tk. őrölt fahéj, 1 tk. őrölt gyömbér, forgatáshoz  3-4 ek. cukor, lekvár.
😊
Elkészítése: A vajat a cukorral kikevertem hozzátettem a szirupot és a tojást összekevertem. Másik edénybe tettem a lisztet hozzá a sütőport, fahéjat és a gyömbért ezeket is kicsit összeforgattam majd a cukros masszával összedolgoztam. Tepsit sütőpapírral kibéleltem. A masszából kb. fél evőkanálnyi  tészta labdákat formáltam amit  egy  tálba tett cukorba  megforgattam és tepsibe pakoltam. A darabokat egymástól távolabb raktam mert sülés közben  terjednek. Előmelegített sütőben 180 C fokon 15' sütöttem.  Mikor teljesen kihűltek kettesével lekvárral összeragasztottam.😋
📌A leírt mennyiséget gyúrtam be de most csak a felét sütöttem ki amiből 14 db ilyen összeragasztott süti lett, a tészta másik felét később sütöm:)
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Kincse írta...

Ha már gyömbéres, akkor csak jó lehet. :)

Éva írta...

Kincse köszi.

Katalin írta...

Nagyon finomak lehettek, főleg a házi sziruppal :-)

Éva írta...

Katalin köszi valóban nagyon finom, másnapra a lekvártól megpuhul.A tészta másik felét amit mélyhűtőbe tettem azóta már kisütöttem és jót tett neki a fagyasztás még jobb lett :)