2020. július 31., péntek

Krumplis kenyér ismét...

...más formában és  most jénaiban sütve😊
Hozzávalók -kisebb kenyérhez/: 25 dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő,  1 közepes nagyságú krumpli, 1 mk cukor,  1 tk só,  1 tk  10 %-os ecet,

Elkészítése: Kevés langyos vízbe tettem a cukrot  belemorzsoltam az élesztőt egy teáskanál lisztet elkevertem és hagytam felfutni. Krumplit megpucoltam kockákra vágtam és enyhén sós vízben puhára főztem majd leszűrtem  a krumpli levét félretettem ezzel dagasztottam a tésztát.  Áttörtem a krumplit mikor már langyos volt  a kimért liszthez tettem a felfutott élesztővel együtt. A krumpli levébe tettem az ecetet és a sót  ezt adagoltam a dagasztásnál  és annyit amitől nem túl lágy de nem is kemény lett a tészta. Mikor már  szép sima volt  konyharuhával letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a tésztát átgyúrtam megformáltam kerekre ezután egy jénaiba sütőpapírt tettem ebbe raktam bele  és még 15'-ig pihentettem.  Sütőt előmelegítettem 200 C fokra, a tészta tetejét vízzel lespricceltem  és beraktam a sütőbe ahol 15'-ig hagytam  ilyen hőfokon sülni, majd a sütő aljába edénybe vizet tettem és a hőt 180 C fokra csökkentve  40'-ig sütöttem😋
📌Nagyon szeretjük ezt a fajta kenyeret, ebből a mennyiségből a kisült kenyér súlya: 48 dkg !
Jó étvágyat!



6 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nagyon jó puhának néz ki, remekeltél ismét Éva.

Éva írta...

teller-cake köszi!

María írta...

Szeretném megkérdezni, hogy az ecetnek mi a szerepe? Hány %-os ecetet használtál? Gyönyörű a kenyered!

Éva írta...

María az ecet gondolom hogy segít a kelesztésnél/ régi receptes könyvemből van ez a recept ami olyan recepteket tartalmaz amit olvasók küldtek be/. 10 %-os ecetet használok általában ! Köszi.

María írta...

Köszi a választ!

Éva írta...

María sok sikert váljon egészségetekre!