2020. augusztus 1., szombat

Sós perec


Hozzávalók 6 darabhoz: 25 dkg finomliszt, 1,5 dl tej, 1 dkg friss élesztő, egy mokkáskanál cukor, 1 teáskanál só, 2 evőkanál olaj, tészta kenéséhez : tojás, sós bevonathoz: 1 evőkanál liszt, 1 teáskanál só és kevés víz/csak annyi amitől sűrű keverék lesz.
😊
Elkészítése: Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt a cukrot és kevés lisztet szórtam hozzá elkevertem és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval bedagasztottam a tésztát  ezután letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ahol 6 darabra vágtam és egyenként gombócokat formáltam  ezután mindegyikből rudat  sodortam majd végül  perecet  és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol 15' pihentettem. Felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 200 C fokon 15'-ig sütöttem ezután kivettem a sütőből és az előzőleg kikevert:liszt-só-vízzel  lekentem és visszatettem még kb.10' sülni.😋
Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Sok finomságot sütöttél mostanában, ez is nagyon jó ötlet volt 😊

Ani írta...

Nekem szinte félelmetes ez a szorgalom. Újabbnál újabb sütiket készítesz lankadatlan! Gratulálok!

teller-cake írta...

De szívesen majszolnám ezt is. :-)

Kánya Andrea írta...

Kisfiam kedvence a perec. Köszönöm, biztosan kipróbálom.

Gerdi írta...

De szép pereckék! Egyike azon recepteknek, melyet csak tervezgetek, de nem készült még el. Pedig szeretem a sós perecet, mikor még főiskolára jártam, mindig azt vettem az útba eső pékségben.

Éva írta...

Katalin köszi.
Ani köszönöm:)
Kánya Andrea váljon egészségetekre!
Gerdi szerettem én is azokat a régi pereceket. Több receptet is kipróbáltam már van olyan perec amit előbb vízben kell pár percig főzni, ez egyszerűbb . Szerintem lehet vékonyabbra akkor talán még ropogósabb lesz:)