2020. november 16., hétfő

Szaftos gombóc "Ízőrzők" Bölcske

 Egy olyan napon mikor volt ebédünk de kettőnknek kevés lett volna, gondoltam elkészítem ezt az egyszerű tésztás ételt  magamnak /természetesen fél adagból/😉

Hozzávalók: 2 db közepes  nagyságú burgonya, 1 tk. sertészsír, 1 felvert tojásnak a fele, 1 ek. búzadara,  kb. 20 dkg liszt, só. szaft: 1 ek. sertészsír, 1 tk. őrölt paprika, 2 ek krumpli főzőlé, tálalásnál: kevés tejföl

🍂

Elkészítése: Krumplit megpucoltam felkockáztam és sóval ízesített vízben puhára főztem. Leszűrtem/levét félretettem/ a krumplit áttörtem hagytam hűlni.  Langyos összetört krumplihoz tettem  a zsírt, tojást, búzadarát kevés sót és liszttel összegyúrtam a tésztát. Gyúródeszkán  ellapogattam vékony csíkokat vágtam majd daraboltam kis gombócra formáltam  és forrásban lévő vízben kifőztem leszűrtem. 1 evőkanál zsírt forrósítottam amibe tettem az őrölt paprikát és 2 ek. krumpli főzőlével elkevertem. Ebbe öntöttem bele a gombócokat átforgattam a szaftba majd tányérra szedtem és  kevés tejfölt tettem rá😋

Jó étvágyat kívánok !

9 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet - egy picit a krumplis gánicához hasonlít. Én azt nagyon szeretem.

Tiffanylda írta...

Ez de jópofa!:) Kicsit eszembe jut róla a krumplis tészta, de ahhoz hiányozna a hagyma! Lehet, hogy ez alá is illene!;) Fincsinek tűnik!

Évi - Ízek és utazások írta...

De jól néz ki! Egyszerű, olcsó étel, de biztos nagyon finom. Ki fogom próbálni.

Éva írta...

aranyos fodorka örülök hogy tetszik, köszi.
Tiffanylda krumplis tésztát is szeretem , de szerintem ez így elkészítve más és nekem legalábbis nem hiányzott a hagyma.Ízlett a tejföllel.
Évi köszi, váljon egészségedre!

Katalin írta...

Helyes kis gombócokat készítettél. Élső nézésre én is azt hittem hogy van benne hagyma is, de ha mondod, hogy nem hiányzott belőle, akkor biztos nagyon finom volt így is 😁.

teller-cake írta...

Nagyon jó ötlet, szeretem az ilyen ételeket.

Éva írta...

teller-cake köszi, de jó hogy itt vagy napokban voltál eszembe!

Ilona írta...

Szuper, ezt is ki fogom próbálni. Köszönöm

Éva írta...

Ilona sok sikert és váljon egészségedre!