2021. december 29., szerda

Rákóczi túrós torta

Gondolkodtam hogy mutassam-e  a tortát amit lányunk születésnapjára  készítettem mert igencsak gyors fotót tudtam csak készíteni. Reszelt túrós  sütemény az  egyik kedvence  amit már tortának is elkészítettem bár a blogról sajnos egy idő után eltűnt majd meglett . Most Györgyi receptjét választottam   elkészítésre! ( Igazából ma van  az a bizonyos nap amit előbbre hoztunk)


Hozzávalók: / 24 cm átmérőjű formában sütve / tészta: 20 dkg liszt, 10 dkg vaj, 2 evőkanál cukor, 1 kk. vaníliaaroma,  fél citrom reszelt héja, 1 tojás sárgája, 1 evőkanál tejföl, 3 evőkanál hideg víz, 1 csipet só. töltelék: 75 dkg túró, 3 db tojássárgája,  2 evőkanál tejföl, 4-5 evőkanál cukor, fél citrom reszelt héja, 1 kk. vaníliaaroma, + sárgabaracklekvár, hab: 4 tojás fehérje, 4 evőkanál cukor, 1 csepp citromlé.

💓

Elkészítése: Tésztához a lisztet a vajjal elmorzsoltam ezután tettem hozzá a többi hozzávalót és sima tésztának összegyúrtam amit fél órára hűtőbe pakoltam. Közben összeállítottam a tölteléket: Túrót villával összetörtem  és a többi hozzávalóval simára kevertem.  Hűtőből kivett tésztát a forma nagyságának megfelelőre nyújtottam és a formába helyeztem  sütőpapírt vágtam méretre amit rátettem a tésztára és rizst szórtam rá  /ezt hívják vakon sütésnek/ előmelegített sütőbe tettem  és 180 C fokon 15' sütöttem. Kivettem a sütőből óvatosan a papírt a rizzsel együtt levettem és a tésztát lekvárral megkentem amire egyenletesen rákanalaztam a tölteléket és visszatettem sülni még 25'-ig. Mikor letelt az idő ismét kivettem a formát túrót átkentem lekvárral  és az előtte  felvert  kemény habot  rákanalaztam és visszatettem 1-2 percre ezután kikapcsoltam a sütőt és hagytam kis ideig még a sütőben. Mikor kivettem kicsit hűlt ezután kevés lekvárt melegítettem és a hab tetejére locsoltam. Ezután hűvös helyre tettem , másnapig  izgultam  sikerül-e  a torta karikát levenni?  Mikor az   asztalra tettem  köszöntöttük az ünnepeltet akkor vettem le  és megnyugodtam  mert  tetszett és  ízlett mindenkinek 👌 

Nagyon boldog születésnapot  kívánunk !


6 megjegyzés:

Katalin írta...

Szép ünneplésetek lehetett ilyen finom édesség mellett!
Isten éltesse az ünnepeltet!

Gerdi írta...

Boldog születésnapot kívánok a Lányodnak!
Finom tortát sütöttél neki! S adtál is egy jó ötletet- Fiamnak is a reszelt túrós a kedvence, már tudom is, milyen tortát sütök neki legközelebb!

teller-cake írta...

Mennyei lehetett, biztosan hamar elfogyott... Isten éltesse az ünnepeltet!

Horváth Emerencia írta...

Isten éltesse sokáig egészségben és boldogságban!

Éva írta...

Nagyon szépen köszönöm kedves köszöntéseteket lányom nevében is ! A torta valóban nagyon finom volt bár amikor simán sütöm akkor is kapós szokott lenni :-))

Ani írta...

Nagyon jól néz ki! Sok boldogságot az ünnepeltnek.