2020. január 8., szerda

Mákos, szezámmagos sós rúd "Ízőrzők" Gátér

Hozzávalók 1 tepsihez: 25 dkg liszt, 1/2 cs sütőpor, 1 tk. só, 1 tk. kristálycukor, 0,8 dl étolaj, 0,8 dl fehér bor, 1 db tojás/külön választva és csak a fele/, szórásra: egész mák és szezámmag

😊
Elkészítése: Száraz hozzávalókat/liszt-sütőpor, só, cukor/ tálba  tettem összekevertem közepébe mélyedést csináltam ide tettem a tojás sárgájának a felét, bort és olajat és összegyúrtam a tésztát. Gyúrótáblán simára gyúrtam  ezután téglalap formára kinyújtottam. Tojás fehérjével lekentem a tésztát beszórtam a szezámmaggal kicsit kezemmel rányomtam majd megfordítottam a tésztát a másik oldalát is lekentem tojás fehérjével és beszórtam az egész mákkal ezt is lenyomogattam. Ezután kb. 1 cm széles csíkokat vágtam a tésztából  ezeket kisebb darabokra  vágtam és mielőtt a sütőpapírral bélelt tepsibe tettem volna kicsit csavartam rajta /ez nem mindegyiknél sikerült úgy ahogy szerettem volna😌. Előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem.
Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Jópofa, hogy kétoldalú lett! Nem macerás megfordítani, ha már be van kenve, szórva? Egy újdonsággal több! Köszi!:)

Éva írta...

Tiffanylda köszi, azért is kezdtem én is csak fél adaggal nem tudtam hogy sikerül majd? Könnyen átfordítottam nyújtófa segítségével finom porhanyós rágcsa:)

aranyos fodorka írta...

Nem gondoltam, hogy "sós" sütihez is jó a mák... De ezek szerint igen.

Éva írta...

aranyos fodorka bizony finom sósra is!

Ani írta...

Jó, bizony! Nekem is van egy sós mákos a blogon: https://korsocska.blogspot.com/2017/12/makos-rudak-szilveszterre.html
A tied különlegesebb ezzel a csavarással.

Gerdi írta...

Kinézetre is különleges, meg érdekesnek találom benne az olajat és bort. Felkeltette az érdeklődésemet! :-) A mákot én is használom sós sütikre-sütikbe, szeretjük.

Éva írta...

Ani eddig én még nem csináltam de ez nagyon ízlett az egész családnak.Köszi.
Gerdi köszi kíváncsi voltam én is hogy sikerül majd de nagyon finom csak ajánlani tudom.

Vilma írta...

A fordítás a trükk.Ha szilikonos gyurótáblát használok, vagy tepsi hátuljára papír, így nyújtani, egyszerüen a fordítás.A szilikonos nagyon jó ha lapokat sütök, kevês liszt kell.

Éva írta...

Vilma köszi hogy megosztottad tapasztalataidat biztos könnyebb ahogy írod. Legközelebb kipróbálom én is ezzel a módszerrel:)