2021. április 23., péntek

Tésztába tekert virslikarikák sajttal

 Ismét  olyan helyzet adódott hogy volt egy pár virsli  ami felhasználásra várt  és az utóbbi időben  láttam videón egy számomra érdekes virsli  felhasználási technikát amit  gondoltam most elkészítem. A receptet hogy milyen tésztával  készítették és  mi ennek a  receptnek   pontosan a neve  ilyen információm nem volt. Ezért kis adag  kiflinek megfelelő tésztát készítettem  és találgattunk férjurammal mi is legyen az elnevezése ?😉

 Sütés előtt 


 Sütés után


Hozzávalók: tészta: 20 dkg liszt, fél dkg friss élesztő, csipet só, kb. 1 dl langyos tej, 1,5 dkg olvasztott margarin,   1 db tojás felverve fele a tésztába másik felével kentem ,1 pár virsli, kb. 8 dkg reszelt sajt.

🌷

Elkészítése: Kevés langyos tejbe szórtam  csipet cukrot és az élesztőt elkevertem hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalóval együtt a már felfutott élesztőt és bedagasztottam a tésztát amit letakarva 3/4 órát pihentettem. Közben felkarikáztam a virslit lereszeltem a sajtot.  A megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam majd feldaraboltam és vékony rudakat sodortam belőle.  A rúd közepére tettem egy karika virslit  amit körbefogtam a tésztával tészta rúd két szárát kereszteztem majd ismét virsli és így tovább a végét összecsíptem. A pár virsliből  4 rudat  tudtam  formálni ami megmaradt  tészta  azt más formában  összefontam, tekertem tojással lekentem és beszórtam sajttal. Előmelegített sütőbe tettem  ahol 200 C fokon 25' sütöttem.  Ketchupot  tettünk a tetejére  úgy ettük😋

Jó étvágyat kívánok!

8 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Megint fantasztikusat sütöttél! :)

Éva írta...

Évi köszi, a kevés virsli felhasználása volt a célom és így lett finom és laktató vacsora belőle :) Ezen felül még jutott másnapra is reggelire péksüti.

Katalin írta...

Nagyon jól néznek ki ezek a virslicsavarok, finom lehetett 😊.

Éva írta...

Katalin köszi, finom volt.

Ani írta...

Katalin virslicsavar elnevezése nagyon jó ötlet ezekez a helyes kis virslicsavarokhoz.

Éva írta...

Ani köszi.

aranyos fodorka írta...

No, ezen valahogy "átugrottam" - nem vettem észre. Pedig gusztusos és jó kis receptnek ígérkezik. Megjegyeztem...

Éva írta...

aranyos fodorka köszi.